Eğitim Türü | : | Lisans | Puan Türü | : |
SÖZ
Önceki Dönem: TS-2
|
Medya ve İletişim Sistemleri Programının hedefi, öncelikle medya mesajlarını doğru okuyan, analiz eden ve günümüz fenomenleriyle medya içeriğini eleştirel gözle değerlendirebilen bireyler yetiştirmektir.
Medya ve İletişim Bölümü öğrencileri, üniversite hayatlarının 1. ve 2. senelerinde medya ve iletişim dünyasına giriş yaparlar, bilinçli uzmanlaşmaya yarayacak temel bilgileri edinirler. Ardından Yayıncılık, Habercilik, Araştırma veya Yönetim gibi bir uzmanlaşma alanı belirlerler. Böylece stüdyo derslerinin devreye girmesi ve bitirme projelerinin hazırlanması yoluyla, uygulayarak öğrenmeye odaklanırlar. Öğretim görevlileri ve medya profesyonelleri ile beraber çalışırlar ve gerçek medya ürünleri yani televizyon programları, gazete-dergi veya internet içerikleri üretirler.
Medya denilince akıllarda genellikle muhabirlik, kameramanlık, köşe yazarlığı, yönetmenlik, sunuculuk gibi toplumda yaygın olarak bilinen bir takım meslekler canlanıyor. Oysa, medya ve iletişim alanında iş olanakları aslında bundan çok daha çeşitli. Gazete ve televizyonlardaki geleneksel işlerin yanısıra RTÜK’te uzman olmaktan YouTube kanalı yönetmeye, bir kurumun medya ilişkileri danışmanı olarak çalışmaktan sosyal medya yöneticiliğine uzanan geniş bir yelpazede iş olanakları bulunuyor. Medya ve İletişim mezunları, bölümde aldıkları eğitim ve uygulamalı eğitimin sağladığı deneyimle, basın, televizyon, internet, online yayıncılık, reklam, halkla ilişkiler, sinema, müzik ve dijital medya sektörlerinde çalışıyor.
Eğitim Türü | Puan Türü |
Taban Puan |
Türkiye Başarı Sırası |
Kontenjan | |
---|---|---|---|---|---|
Medya ve İletişim İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi |
Lisans | SÖZ | 337,441 | 152.936 | 80 Aday |
Medya ve İletişim (KKTC Uyruklu) İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi |
Lisans | SÖZ | Yeni | Yeni | 1 Aday |
Medya ve İletişim (Tam Burslu) İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi |
Lisans | SÖZ | 424,753 | 7.988 | 7 Aday |
Medya ve İletişim (%50 Burslu) İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi |
Lisans | SÖZ | 274,393 | 564.722 | 43 Aday |
Medya ve İletişim (Tam Burslu) İstanbul Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi |
Lisans | SÖZ | 381,670 | 43.621 | 6 Aday |
Medya ve İletişim (%50 Burslu) İstanbul Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi |
Lisans | SÖZ | 223,605 | 1.118.400 | 43 Aday |